دسته‌بندی نشده

از یک داروخانه به عنوان محل فروش محصولات سلامت و درمانی چه می دانید؟

مقدمه:

داروخانه محلی برای تهیه محصولات سلامت محور دارویی و مکمل های غذایی است که زیر نظر سازمان غذا و دارو فعالیت کرده و نظارت می شود. محصولات دارویی،مکمل ها،و فراورده های آرایشی و بهداشتی موجود در داروخانه باید مجوز استاندارد، سیب سلامت، و یا کد اصالت تایید فراورده از سازمان غذا و دارو داشته باشند. چه بسا محصولات متنوعی در بازار ایران در صنوف مختلف به عرضه می رسند که در داروخانه مجوز فروش ندارند. علت این امر نظارت دقیق تر و حساس تر سازمان غذا و دارو بر ورودی و خروجی داروخانه ها می باشد. از این رو می توان گفت که تنها داروخانه ها محلی مطمئن برای تهیه فراورده های سلامت است که از لحاظ اصالت و کیفیت کالا بیشترین دقت و حساسیت روی آن هاست و با خرید از داروخانه دغدغه ی کیفیت و تقلبی بودن اجناس در آن وجود ندارد.

بازرسین محترم سازمان غذا و دارو با حساسیت بالا و به طور دوره ای بر محصولات داروخانه ها و همچنین حضور پیوسته دکتر داروساز در محل داروخانه نظارت داشته و سلامت جامعه را با بالاترین حساسیت ممکن بررسی می کنند. دکتر داروساز با تحصیلات حداقل شش ساله در زمینه داروسازی و تخصص در امور فراورده های دارویی و بهداشتی در پایان دوره تحصیلی با قرائت سوگند نامه ی پایبندی به اصول اخلاقی و حفظ سلامت جامعه مطمئنا تنها فرد شایسته برای نظارت بر یک داروخانه است. حتما تا کنون شما به داروخانه حتی یک بار مراجعه داشته اید، دکتر داروساز با اینکه از فروش سود مستقیم می برد با توجه به مشکل و سوالات شما  به رایگان به شما مشاوره دارویی داده و همیشه سلامت مشتری را به فروش  ارجحیت می دهد.

شرایط نگهداری دارو در داروخانه:

داروخانه به این جهت که آخرین محل نگهداری دارو قبل از مصرف توسط بیمار است هم باید مانند شرکت های مجاز پخش دارویی و کارخانجات، شرایط دمایی و رطوبتی نگهداری محصولات  کنترل و نظارت شود. شرایط نگهداری هر دارو بر روی بسته بندی آن درج می گردد. بعضی از داروها در دمای محیط (حدود 25 درجه سانتی گراد) و بعضی شرایط نگهداری یخچالی (دمای 2 تا 8 درجه سانتی گراد) دارند. در بازرسی های سازمان غذا و دارو شرایط نگهداری دارو های داروخانه از لحاظ دمایی که با دماسنج های دیجیتالی و آنالوگ در محیط های مختلف مانند داخل یخچال و انبار دارویی نصب شده اند بررسی و نظارت می شوند.

همچنین این امر که داروها در معرض محیط های مستعد افزایش دما مانند کنار گاز رومیزی و یا نور آفتاب قرار نگیرند نکته مهمی است که باید اهمیت داد. فراورده های دارویی و بهداشتی در داروخانه باید درون طبقات و یا قفسه های انبار بوده و روی زمین نباید گذاشته شوند. دکتر داروساز مستقر در هر داروخانه وظیفه نظارت بر این امر مهم راداشته و آموزش های تخصصی که در رابطه با شرایط نگهداری دارو و فراورده های آرایشی و بهداشتی دیده است می تواند بهترین همکاری را باسازمان غذا و دارو در بازرسی ها داشته باشد و بدین وسیله شما می توانید با خیال راحت از کیفیت و سلامت محصولات داروخانه دکتر خطیب اطمینان داشته باشید.

آموزش ها و مشاوره های دارویی دکتر داروساز:

داروخانه دکتر مجید خطیب با افتخار همانند سایر داروخانه های شهر مشهد و ایران با حضور دکتر خطیب به عنوان مسئول فنی داروخانه بی منت و تمام و کمال در زمینه بیماری ها، داروها، مشکلات و مشورت های بهداشتی و دارویی در خدمت شما عزیزان است. داروساز علم و تجربه خود را بدون هزینه در اختیار شما قرار می دهد و همین امر که شما را در حل مشکل و یا انتخاب محصول خود به بهترین نحو مشاوره دهد برای او کافی و رضایت بخش است. داروخانه دکتر خطیب از طریق تماس تلفنی با شماره ثابت 05138929663 و شماره همراه مستقیم 09384370094 و همچنین صفحه اینستاگرام @Dr_khatib_pharmacy علاوه بر پاسخگویی حضوری در خدمت شما عزیزان بوده و سعی می کند تا با کمترین هزینه ارسال، شما را در انتخاب و خرید مکمل ها و فراورده های بهداشتی خدمت رسانی کند.

اتاق مشاوره دارویی:

در سال های اخیر با دستور سازمان غذا و دارو اتاق های مشاوره دارویی در داروخانه های جدید تعبیه شده است. مشخصه ی اتاق های مشاوره داشتن مساحت حداقلی اعلام شده تهیه محیطی آرام و در دسترس مشتریان و بیماران گرامی جهت ارائه مشاوره و پاسخ به سوالات دارویی با حفظ حریم شخصی بیمار است. امید است در آینده ای نزدیک داروخانه ها بتوانند با تخصص دکتر داروساز خدمات مانیتورینگ سلامت افراد جامعه مانند اندازه گیری فشار خون و قند خون و ارجاع دقیق تر به پزشک مربوطه را در داخل داروخانه داشته باشند. داروخانه دکتر خطیب در محل جدید خود محیطی آرام و شایسته مشاوره را به شما عزیزان فراهم آورده است.

داروهای تاریخ گذشته:

همانطور که می دانید داروها دارای تاریخ انقضای ثبت شده روی محصول هستند. بعد از گذشت این تاریخ، دارو یا فرآورده بهداشتی قابل استفاده نبوده و باید از طریق سازمان غذا و دارو امحا و تحویل انبار کالاهای دارویی و بهداشتی منقضی شوند. همچنین در  داروخانه دکتر مجید خطیب مانند هر داروخانه دیگر تاریخ انقضای داروها به صورت دوره ای کنترل می شوند. از این رو برای فرد موسس داروخانه و بازرس سازمان غذا و دارو عدم وجود کالای تاریخ گذشته در داروخانه بسیار مهم است.

داروهای کمیاب:

هرچند قبول این مسئله سخت است ولی نبود بعضی داروها در هر بازه زمانی معضلی ناراحت کننده می باشد. این مطلب زمانی پراهمیت می شود که دارویی حیاتی در بازار دچار کمبود شود. داروخانه دکتر مجید خطیب واقع در شهر مشهد از جهت مشتری مداری و حس نوع دوستی تمام تلاش خود را در جهت تهیه داروهای کمیاب در بازار دارویی می کند تا بتوانیم بخشی از درمان شما که مربوط به تهیه دارو می باشد را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام دهیم.

داروهای مازاد خانه را چه کنیم؟

حتما برای شما هم پیش آمده است که در منزل داروهای مازادی جمع شده است که بلااستفاده مانده و نمیدانید که با آن ها چکار کنید. در این رابطه پستی در صفحه اینستاگرام داروخانه دکتر خطیب منتشر شده است که می تانید از آن استفاده کنید.

با داروهای مازاد خود چکار کنیم؟

پس دادن و یا تعویض دارو به داروخانه از جنبه های بهداشتی، شرایط نگهداری دچار مشکل و ممنوع می باشد. په بسا قراردادن یک محصول بهداشتی به مدت چند دقیقه در آفتاب شدید موجب فساد محصول می شود که در ظاهر قابل تشخیص نیست. روش های جدا سازی داروهای تاریخ دار قابل استفاده از داروهای مازاد و روش امحای داروهای مازاد در پیج اینستاگرام داروخانه قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *